onsdag 20 augusti 2008

Wale - Cyphr (f. Young C, Freeway & Beans) + Video

Got some Walenews for y'all. Allt är väl inte brand new, men jag har inte tagit reda på detta förrän idag. På följande video är Wale Travis Barkers studio för att dels lägga en vers till en låt på Barkers platta, men också för att få lite livetrummor av Travis till sin egen kommande platta. Wale jobbar alltså på sin debutplatta, där det kommer finnas produktioner av bland andra Kanye West, 9th Wonder, Justice, Just Blaze och Mark Ronson. Förutom debutplattan är ett 9th Wonder+Wale-mixtape på G. 9th är ju min favorit these days, så det mixtapet hoppas jag mycket på. Young Chris, som har gjort ett par låtar med Wale, har sagt att även de har ett mixtape på G. Chris är också, som ni ser, med på Wales nya låt som jag har lagt upp i detta inlägg. Mycket fräna grejer som händer runt Wale alltså. Hoppas han fixar ihop sin debutplatta utan problem. Om hans karriär får flyta på bra kommer han bli viktig för musikindustrin. Wale är fresh som fan. Just nu hatar jag ju lite på The Game och sådana typer av människor, så "medvetna" underground-Wale är riktigt najs.

Förresten, jag tror aldrig jag la upp den här Chrislåten? Anyway, passar på nu eftersom han ändå har lite med detta inlägg att göra.

DOWNLOAD Wale - Cyphr (Feat. Young Chris, Freeway & Beanie Sigel)
DOWNLOAD
Young Chris - I Get Down


Inga kommentarer: