fredag 22 augusti 2008

Chamillionaire, Murs, Big Lou, Lupe Fiasco & Naledge, Jane Doe

Chamillionaire är tillbaka med lite uppladdning inför Mixtape Messiah 4. Jag diggar inte riktigt den här låten.. Chamilli har en mycket speciell röst och ett speciellt flow, men här blir det lite monotont och konstigt. Trots det så är Mixtape Messiah givetvis något att verkligen se framemot. Droppar i slutet av denna månad.

DOWNLOAD Chamillionaire - My Life (Feat. Trae & Slim Thug)



Även Murs läcker lite från hans kommande album, Murs For President. I say it again, Sweet Lord var awesome, Murs är awesome. Jag vet inte hur länge Murs har varit in the game, men det är först nu i somras som jag har hört talas om honom och han börjar verkligen bli stor! Kul kul, för han är ju grym.
DOWNLOAD Murs - Me And This Jawn

Big Lou har jag lovordat många gånger. Den här låten är bra, men inte så bra som det vi har hört tidigare. Lou gör det nog bäst när han är själv. Fast jag diggar ändå faktumet att Lou har gäster med här. Skyzoo och Torae har ju verkligen visat sej vara riktigt bra, och det är kul att höra feta emcees tillsammans på låtar.
DOWNLOAD Big Lou - Wik Wik Wak (Feat. Probz, Torae, Kel Spencer & Skyzoo)

Dagens dos av gamla unreleaseade låtar ska vi ha också. Gissa vem som är bland dessa? Fiasco givetvis. Fett fett. Naledge från Kidz In The Hall på låten också. Sen har vi ännu en låt från Jane Does osläppta album från 2001. Proddad av 88 Keys. Det albumet borde ha droppats, men det gjorde det inte, så nu borde hela läcka för jag misstänker att det är riktigt bra.
DOWNLOAD Lupe Fiasco & Naledge - Mean & Vicious
DOWNLOAD
Jane Doe - Whatcha Came 4 (Feat. Planet Asia)

Inga kommentarer: