tisdag 12 augusti 2008

JAY-Z + The Blueprint 3 NEWS

Senaste news jag hörde om Jay-Z och The Blueprint 3!!!

Det sägs att plattan helt och hållet kommer produceras av Kanye West och att den kommer släppas i början av december. Jockin' Jay-Z som de två framförde på Kanyes konsert häromdagen kommer att släppas inom en snar framtid.
Förresten: DOWNLOAD Jay-Z - Jockin' Jay-Z (Live) (Feat. Kanye West)

Personligen så tror jag inte att det bara kommer vara Kanyeproddade låtar på plattan, men jag kan tänka mej att det blir en hel del i alla fall. Någon Just Blaze och möjligtvis en Timbaland kan leta sej in. Sen hoppas jag på ett 9th Wonder-beat också. Men om det är så att det blir en exklusiv Kanye West + Jay-Z (där Kanye mycket sällan står framför micken) är jag säker på att det blir en ruskigt fet platta. Troligtvis en klassiker. Jag hatar en del på Kanye, extra mycket sedan han förstörde Put On, men Kanye har gjort mycket otroligt fina grejer. Det han gjorde på Jay-Z:s The Blueprint, Commons två senaste, Rhymefest, John Legend... Det är sjukt bra produktioner. Ibland blir det fel för Kanye, som för alla, men jag tror att Jay-Z har tillräckligt gott musiköra för att undvika några Kanyekatastrofer.

En grej som jag ofta stör mej på med vissaa producers är att de shoutar i bakgrunden på låtarna. Till exempel P. Diddy som slänger ur sej "Yeah nigga!", "Come on!" och liknande grejer med sin töntröst heeela tiden, och Timbaland som uh-uhar yeyear med sin mystiska basröst. Diddy, Timbaland och Kanye West har inte bra röster, så Kanye får hålla inne med shouts om han ska göra hela The Blueprint 3.

2 kommentarer:

tiankr sa...

inge nytt om mos def?
kan inte vänta längre på the ecstatic :P

karin lil'bridge sa...

Mos har kört enstaka nya låtar på vissa konserter under våren och sommaren, så det är ju på g! Men mycket osäkert om när plattan släpps, jag gissar på nästa år.