söndag 24 augusti 2008

T.I. - Swagger Like Us (Feat. Kanye West, Jay-Z & Lil Wayne)

T.I. + Kanye West + Jay-Z + Lil Wayne.

Ni vet nog vad det handlar om. Det har hypats en hel del senaste veckan om den här låten av fyra av gamets hetaste herrar. Skulle man tagit bort Kanye West hade jag haft skyhöga förväntningar, men lite excited blev jag ju givetvis ändå. Dock blev det som jag hade väntat mej. Kanye West och Lil Wayne använder sej av sina jävla vocoders. Jag blir så trött så trött. Men jag ska inte fokusera på det, utan mer på den klockrena samplingen av M.I.A.s Paper Planes, och Jay-Z:s och Tips underbara normala röster. Och deras flow är som det ska vara också. Låten svänger alltså, i både positiv och negativ bemärkelse. Kanyeezy är först ut och man får dödsångest. Sen kommer Hovi och allt är frid och fröjd igen. Sen är det Weezy och extrem irritation börjar byggas upp. Tip är sist ut och tack för det, man får lite livslust tillbaka.

DOWNLOAD T.I. - Swagger Like Us (Feat. Kanye West, Jay-Z & Lil Wayne)


PS. Det sägs att Jay-Z diggar den här låten så hårt att den kommer vara med på Blueprint 3. Förut var jag helt chill med att Kanye troligtvis kommer producera hela plattan, men nu är jag rädd.

Inga kommentarer: