söndag 31 augusti 2008

Keri Hilson (f. Timbaland), Jadakiss, Guilty Simpson, Kardinal Offishall (f. Rihanna)

För några dagar sen kom den nya Keri Hilson-låten Mic Check ut, producerad av Timbaland. Jag anade onåd, men istället för det dåliga Timbalandsoundet som han har förorenat 50 % av världens artister med var det en kanonbra låt. Jag har spelat den hundra gånger varje dag. Nu har det läckt ännu en Keri+Timbo-låt, och lite onda aningar hade jag även inför denna. Suuck... Det är en nästan helt värdelös låt. All denna text är till för att försöka beskriva hur Timbaland kan förstöra något som egentligen är så bra. Jävla Timbaland. Keri Hilson är bra även här, men denna låt har det där riktigt dåliga soundet som Timbaland i stort sett alltid tillför. Jag blir trött. Jag vet inte helt säkert om det är Timbo som har proddat, men jag antar det. Men han är med och för oljud egentligen, och oavsett beatets kvalitet så förstör det.
DOWNLOAD Keri Hilson - Return The Favor (Feat. Timbaland)

Nu över till lite trevligare grejer. Jadakiss freestylar i en dryg minut och jag längtar efter nästa album. Kiss My Ass, ute i höst? Guilty Simpson-låtarna är från något mixtape och möjligtvis något album av någon. Förlåt för min dåliga koll, vill ni veta mer om det så kan jag kolla upp det. Men så mycket vet jag att det är bra grejer, så go get. Kardinal Offishall-låten med Rihanna är den som kommer vara med på hans album. Samma låt, fast med Pussycat Dolls (jag la upp den häromdagen), är bara en mashup.
DOWNLOAD Jadakiss - U Ain't Know
DOWNLOAD
Guilty Simpson - For Tha D (Harmonic 313 Remix)
DOWNLOAD
Guilty Simpson - Michigan Nights
DOWNLOAD Kardinal Offishall - Number 1 (Tide Is High) (Feat. Rihanna)

Inga kommentarer: