söndag 30 november 2008

Söndagsspecialen 02 - GOD JUL! v1

Idag är det första advent. Jag har inte smygit fram till juligheterna utan fick en rivstart idag. Julstjärnan är uppe, julmusten är inhandlad och jag har bakat lussebullar idag! Bak och matlagning är inte direkt något jag har talang för och min köksfrustration är nog inte min bästa sida, men efter den vanliga dosen med missöden blev det ett superbt slutresultat. Mysigt och gott. Jag diggar julen och det mesta som hör till, däribland musiken. Klassiska julplattor med låtar om tomten, Rudolf och stjärnor är mysigt med kan ibland bli lite tjatigt. Jag har satt ihop ett julmixtape med vanliga låtar som jag tycker passar perfekt till julstöket och julmyset. Idag och två söndagar framåt får ni tal av det, och på så sätt bli garanterade en schysst julkänsla.

Det är allt som allt 30 låtar i mixtapet, eller playlistan eller vad man nu ska säga, och här kommer de 10 första.

Julkänslan har precis börjat smyga sej på och julstressen kommer snart infinna sej, men inte riktigt än. Nu ska man bara mysa av nybaket och julmusten, och vad passar perfekt till det om inte lättsam downtempomusik. Inga tunga ballader och inget som tvingar en till jobbig rörelse. Det är bara chill, men samtidigt uppiggande.

DOWNLOAD GOD JUL! önskar Lil'bridge [Del 1]

01. Mariah Carey - Bye Bye (Remix) (Feat. Jay-Z)
02. Alicia Keys - You Don't Know My Name
03. Illa J - Timeless
04. Beyoncé - That's How You Like It (Feat. Jay-Z)
05. Jay-Z - History
06. Leona Lewis - Better In Time
07. Talib Kweli - Stay Around
08. Mariah Carey - Love Story
09. Common - Come Close (Feat. Mary J. Blige)
10. Illa J - Sounds Like Love (Feat. Debi Nova)

Inga kommentarer: