torsdag 13 november 2008

Videos: Common, Q-Tip, Pete Rock

Några riktigt dope videos har samlats i detta inlägg. Intervjuer med Common, Q-Tip och Pete Rock. Tre av de bästa och mest sympatiska människorna inom hiphopen snackar om det bästa som finns. Ya know.

C-to-the-O-double-M-O-N chops it up med Nardwuar. Jag gillar Nardwuar, han är rolig och det är skoj att alla artister är lika seriös med han som de är med vanliga intervjuare, haha. Common snackar om sitt kommande album, Chicagos musikscen genom åren, pimps, tennis och lite annat.


Next up: Q-Tip snackar om sina top 3 favoritrappare. Q-Tip släppte sitt andra officella album förra veckan, The Renaissance, och efter många lyssningar så... Vet jag fortfarande inte vad jag tycker, men recension kommer upp så fort jag vet! Har tagit mej tid att lyssna igenom hans gamla grejer och Tribe-plattorna, eftersom jag inte haft så bra koll på dem tidigare.


Sist men inte minst, en intressant intervju med Pete Rock. De snackar om hiphop i alla olika former. Petes egna grejer, kommande musik, samplingar, bästa album och så vidare.

Inga kommentarer: