lördag 8 november 2008

Alicia Keys - Saviour + Doncha Know (Sky Is Blue)

Alicia Keys ska tydligen rereleasa hennes fantastiska album från förra året, As I Am. Super Editionen kommer innehålla att spåren från originalsläppet, den nya Bondlåten av henne och Jack White, samt dessa två låtar. Inte så extravagant alltså. Men mycket intressant. Dessa två nya låtar är väldigt olika varandra, och väldigt olikt det Alicia gjort tidigare. Saviour känns kanske inte så vågad. Alicia har gjort poppiga äventyr ibland, och Saviour är i samma stil som dem. Lite poppigare bara. Doncha Know (Sky Is Blue) är dock... extremt förvånande. Jag är inte så kunnig inom musikstilen, men jag skulle kalla det för hundra procent country. Jag hoppas att Alicia inte har fått en knäpp och ska börja med sådant nu. Hon använder dock sin röst på ett nytt sätt, det är hesare än vanligt men det låter mycket vackert. När det gäller Alicia kan det aldrig bli helt fel.

DOWNLOAD Alicia Keys - Saviour
DOWNLOAD Alicia Keys - Doncha Know (Sky Is Blue)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, jag tycker inte att Doncha Know är country. Enligt mig låter det lite som en Stevie Wonder-låt,