torsdag 20 november 2008

I Am ... Sasha Fierce-rapportering

Snabb resumé på Beyoncés nya nu då. Har lyssnat på albumet nonstop, cirka typ 10 gånger, och precis i början så kände jag att If I Were A Boy, Disappear och Ave Maria var bäst på I Am-skivan, och Diva, Single Ladies och Video Phone var bäst på Sasha Fierce-skivan. Efter fler lyssninga har resten av låtarna kommit ikapp och en hel av dem är på samma nivå som de solklara hittarna som fastnade först. Som det ska vara.

Andra saker jag har tänkt på att när det är fierce, så är det verkligen fierce. Beyoncé har tagit flera steg och blivit sexigare, råare ochmer utmanande än någonsin. Hon nästintill rappar på überkaxigaste Diva, med rader som "Are you gon be talkin' shit? I've been the number 1 diva in this game fo a minute. Hustla hustla hustla hustla hustla / Gettin' money, diva be gettin' money". Det är tungt och det är gangsta och jag har velat höra detta från B länge! Och Video Phone öppnar med "Shawwty, what yo name is? Them hustlas keep on talkin', I got no time fo frontin', I know just what I'm wantin'" och ja, den handlar om sexiga filmer Beyoncé vill spela på en videophone. Det är bra, det är ju Beyoncé. Jag funderar på om att hon var tvungen att fastställa ett alter ego och verkligen klargöra hur hon är och vad som pågår för att våga göra sådana låtar. Hon skapade sej en roll där det är helt okej att vara smått kontroversiell och over the top.

Helt ärligt så känns det dock ändå som att det borde varit bättre. Men det är för tidigt för att fastställa något sådant!

Men nu ska jag sluta så att jag inte råkar skriva en lång uppsats om detta. Det har jag nämligen tänkt göra senare haha. Ni kan vänta er en mycket lyrisk recension.

Och oroa er inte, imorgon kommer det massa nya låtar och videos! Jag var bara tvungen att ta den här dagen för att utnyttja maximum av livets glada stunder utan att behöva göra något annat.

Inga kommentarer: