onsdag 19 november 2008

NAS, Idle Warship, Reks, Statik Selektah, Clipse, Young Chris

Jag fick hem två Nasplattor i brevlådan igår, God's Son och Stillmatic. Hade inte hört dem innan, eftersom jag aldrig känt att jag måste lyssna igenom Nas album. Men i somras när Untitled droppade, och nu i höst när jag fick se han live har vinden vänt. Nas är grande. God's Son kan jag inte sluta lyssna på. Fantastiskt bra album. Nas och hans ord. Så bra så bra. Nåja, här är i alla fall en ny låt med min nya favorit! Från något DJ Drama-mixtape eller nånting.
DOWNLOAD Nas - Yacht Music (Feat. June Summers & Smoke Dza)

Lite andra tracks som kommit på sistone.

Idle Warship består av Talib Kweli och Res, och de säger att de har ett album på G. Spännande att se vart det leder.
DOWNLOAD Idle Warship - Black Snake Moan

Reks droppade den hyllade Grey Hairs tidigare i år, och strax efter nyår kommer uppföljaren More Grey Hairs. Här kommer ett smakprov.
DOWNLOAD Reks - Dear Winter

Statik Selektah släppte även han ett sjukt bra album i år. Originalet till den här låten är en av mina favoriter från plattan, och en Obamaremix är givetvis inte helt fel.
DOWNLOAD Statik Selektah - Destined To Shine (Obama Remix) (Feat. Torae, Jon Hope & Sha Stimuli)

Clipse, som jag nyligen har börjat lyssna på en del, ska droppa ett mixtape snart och ett album i början av nästa år. Här är introt till plattan.
DOWNLOAD Clipse - Road To Til The Casket Drops (Intro)

Har väl inte så mycket att säga om den här. Chris keeps it up.
DOWNLOAD Young Chris - They Lookin' (Verse 17)

Inga kommentarer: