torsdag 13 november 2008

Videos: Alicia Keys intervju + framträdanden

Det märks att Alicia Keys har släppt As I Am igen. Nya intervjuer och framträdanden dyker ständigt upp och jag kan inget annat än att mysa och bli glad av hennes fantastiska musik och hennes jordnära och ärliga personlighet. För drygt ett år sen släppte hon As I Am, som är en av de bästa albumen genom tiderna enligt mej, och i flera månader var jag fullkomligt överväldigad och hade väldigt väldigt svårt att slita mej från Alicia. Jag lyssnade på henne konstant. Framför datorn, i mitt rum, i köket, i vilket rum som helst, i iPoden, i bilen. Jag hade väldigt svårt att förstå när folk runtomkring mej försiktigt föreslog att vi kanske skulle lyssna på något annat som omväxling. De förstod dock att Alicia var det ljuvligaste jag visste, så för att hålla mej från att få ett irriterat utbrott och börja läxa upp dem om vad bra musik är så poängterade de att "hon givetvis är jättebra(!!), men man kanske inte behöver lyssna hela tiden...?". Med all Alicia som cirkulerar runt nu är det risk för att jag faller tillbaka i en liknande period. Ni lär märka om det händer eller inte.

Till videosen nu då. I den första är hon hos David Letterman och framför ett mustigt och kraftfullt framträdane av The Thing About Love. Mycket bra, mycket bra. Sedan är det både intervju och Superwoman från The View. Lite tantigt trist program, någon tant brevid Alicia som försöker vara roligt. Tror jag. Men Alicia är underbar som vanligt. Och deras konversation är ändå ganska intressant. De talar om respekt, James Bond, musik, film och om hur bra och stark Alicia är.





Inga kommentarer: