söndag 21 september 2008

Sunday Special..? Ge Mej Idéer!!!

Jag har funderat en del på vad som skulle göra den här bloggen lite roligare, och nu har jag kommit på en grej som jag ska börja med. Förhoppningsvis lyckas jag hålla den konstant, och förhoppningsvis blir det något att se framemot.

Jag tänkte börja med söndagsspecialer. Varje söndag gör jag ett inlägg som har med något speciellt tema att göra. Jag tänkte börja första söndagen i oktober, och hålla ett R&B-tema hela oktober. Jag tänker classic modern R&B - typ sent 90-tal, tidigt 00-tal. Det finns mycket gott att välja mellan där, och anledningen till att jag valde det är att jag själv vill utforska den musiken som kom då. Sen i november kommer ett nytt söndagstema, and so on.

Ni får jättegärna komma med förslag på teman, jag känner en stor upptäckarlust nu så vad som helst skulle vara roligt att gräva sej in i. De idéer som just nu seglar runt i mitt huvud är Duck Down, eftersom jag har känt ett enormt sug att utforska Duck Down Records ett bra tag nu, och sen mer fria tankar - typ, en specifik artist under ett par år/hela karriären osv. Men som sagt, idéer från er skulle uppskattas! Det är ju inte bara för mej som jag gör det här, jag vill att ni ska kunna ta del av det också och tycka att det är skoj.

Så, don't be afraid to speak up!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det vore schysst med ett politiskt tema tex med artister som vågar uttrycka sin åsikt.

Sen kanske också ett beef tema. Kanske lite bakgrundsfakta om bråket och de bästa diss låtarna.

ett annat tema kan vara de bästa samarbetena mellan artister.

Lite underground stuk med artister som man inte har hört tidigare eller som inte är så kända.
Som kontrast till alla mainstream artister.

Där har du några idéer. Hoppas att det ger dig lite tips.

karin lil'bridge sa...

Mycket mycket bra tips! Kommer säkert följa upp några av de där, tack så mycket!

Thörna sa...

Tycker du ska köra ngn producents bästa varje söndag, top 10?!
Där har du en hel tunga namn, där en del varierar mellan artister och kategorier av musik.

Eller kör ett alfabetiskt race med artister. Så väljer du ut en eller två av deras bästa. Då får du med nya och "gamla" artister. Visst det blir svårt att välja men har man kunskap så har man ;)
sen kan jag tipsa om: http://www.gowherehiphop.com/ för lite snabb hjälp.

Eller en röstning till vilken artist du ska köra en månad?

En ny mixtape med en ny Dj varje söndag?

Eller kör bara smått och blandat, men "nya" eller mindre kända artiser. Hjälp dom komma över den jobbiga muren!
Några jag har fasnat för som inte är så kända här i svea, kanske europa med? Är Mickey Facts, The Cool Kids, Kid Cudi, Rock City och Nifty tom Malik Yusef...

btw. hittade till din blogg idag och diggar den skarpt!

tiankr sa...

tycker du ska köra på oldschool.

typ börja med dj kool herc, grandmaster flash, sugarhill gang, sen vidare till krs one, nas, rakim.

vidare till pac& big. o.s.v


eller så kan du köra med listor varje fredag.

t.e.x mina top 10 producenter 1990 - 2008

Anonym sa...

Håller med christian om politiskt tema, hade vart sjukt fett!

Kanske lite underground-hiphop, fast det lyssnar du kanske inte på, jag tänker JMT osv.

Mer politik!