lördag 13 september 2008

Scarface (f. Lil Wayne & Bun B), Prodigy, B.o.B., Talib Kweli, Freeway (Trillagee)

En hel del nya låtar har kommit upp under dagen och kvällen. Jag delar upp det i två delar. Först, i detta inlägg, blir det hiphop och i nästa R&B och sådant schysst.

Kan ju förresten nämna att Wanted var helt jävla överfet. Angelina Jolie, kaxig och med en pistol - det kan nästan inte bli bättre. Gillar henne inte alls annars, men som Lara Croft är hon min hjältinna och här är hon en liknande karaktär. Förövrigt sinnessjukt coola scener, mycket bilåkning, mycket pangpang och mycket slagsmål. Och fräna karaktärer. Common spelade ännu en gång en tuffing med vapen. Haha, det är så kul att han är sån i vaaarje film han är med i! Han var inte med så mycket, men han gjorde det han gjorde bra. Kort sagt, asfet film och verkligen en som man måste se på bio. Tror att den blir mycket tristare att se på tv.

Nåja, över till tha muzic.

Dirty south-papan Scarface ska ju droppa en ny platta nu i september. En låt har läckt tidigare och här är en till. Riktigt bra, och min nya favorit Weezy gör en otroligt bra vers. Jag blir alltid glad av att höra han rappa lite istället för att bara fnissa och mumla lite. Just när man börjar tvivla på hans egentliga skills suddar han bort tvivlen med en ynka gästvers. Beatet är riktigt bra också, och Bun och Scar levererar också.
DOWNLOAD Scarface - Forgot About Me (Feat. Lil Wayne & Bun B)

Jag har aldrig lyssnat så mycket på Prodigy, så jag vet inte vilken sorts låtar han oftast gör - men det här känns väldigt Prodigy. Hårt, mörkt och kaxigt. Sheeed thy blood...
DOWNLOAD Prodigy - Shed Thy Blood (Feat. Un Pacino)

Det här en total motsats till ovannämna låt. B.o.B. med ännu en glad och skojjig låt. Han rappar inte som en comic book, men beatet och flowet och allt låter som något som Andre 3000 skulle knåpa ihop när han är på riktigt gott humör. Jag rådiggar B.o.B. Kanske är han ännu en liten Andre, men det skadar inte med två sådana sköningar.
DOWNLOAD B.o.B. - I'll Be In The Sky

Jag vet inte vem Akrobatik är, jag vet inte något om originalet av den här låten, jag vet inget om vem som har gjort remixen. Men jag älskar Talib Kweli och här är han så bra som alltid. krobatik låter bra också, ska nog googla lite på han sen...
DOWNLOAD Akrobatik - Put A Stamp On It (WMS Sultan Remix) (Feat. Talib Kweli)

Freeway är tydligen med i en ny Phillygrupp, Trillagee, tillsammans med två skäggprydda herrar med namnen Jakk Da Frost och Tana Da Beast. Aldrig hört talas med dem, men det är en najs låt med ett fantastiskt beat. Jag vet inte hur det kommer gå med den här gruppen, men förhoppningsvis får de ut en del schyssta grejer. Freezy är en busy man! Ny soloplatta, ny State Prop-platta, nya freestyles och nu en helt ny grupp. Spännande. The beards in the building... Haha.
DOWNLOAD Trillagee - Trilogy

Inga kommentarer: