torsdag 18 september 2008

Consequence, Musiq Soulchild (f. MJB), Jada + Snoop + Pusha T, Lloyd Banks, Big Lou

Kände att jag måste ta den här låten först, för den är underbar. Statik Selektah bidrar med ett souligt med med sköna scratches och samplingar, och det passar Consequence helt sjukt bra. Detta är dock inte hela låten tror jag, hoppas jag. Den är drygt 1 och en halv minut lång och slutar väldigt tvärt. Får hoppas på att en längre version kommer senare! Från Consequences kommande mixtape förresten.
DOWNLOAD Consequence - There Can Only Be One (prod. Statik Selektah
Tidigare: Statik Selektah - Mr. Popularity (Feat. Consequence)


Musiq Soulchild skapar magi med Mary J. Blige. En riktigt bra duett och Mary kills it. Såklart. The queen.
DOWNLOAD Musiq Soulchild - If U Leave (Feat. Mary J. Blige)

Hur lyckas alla dessa producenter få ihop mördarbra kombinationer av rappare hela tiden? Det är precis såhär jag vill höra Snoop Dogg. Såhär låter han på stora delar av Tha Blue Carpet Treatment - utan tvekan min favoritsnoopplatta. Jadakiss vill jag alltid höra, för han levererar alltid riktigt tunga verser nuförtiden.
DOWNLOAD The Alchemist - Lose Your Life (Feat. Jadakiss, Snoop Dogg & Pusha T)

Ännu en från Top 5 Or Better. Kvaliteten är inte den bästa, men förhoppningsvis kommer det en bättre version inom kort. Det låter riktigt bra, Banks passar bra till den här typen av beats. Det flowar på bra.
DOWNLOAD Lloyd Banks - Without You

Det var ett tag sen man hörde från Big Lou, men nu har han droppat en ny låt där Pabey än en gång gästar. Pretty good, kanske lite trist beat men Big Lou har verkligen det där extra som gör honom till en speciell emcee. Behöver väl inte ens säga att han är en riktigt bra emcee också.
DOWNLOAD Big Lou - Wifee (Feat. Pabey)

Inga kommentarer: