tisdag 23 september 2008

ROCK THE BELLS till Stockholm! Featuring MOS DEF, NAS, De La Soul, Supernatural & Scratch

Ni har säkert redan hört om detta. Jag fick reda på det tidigare ikväll och blev fullkomligt översköljd av lyckorus. Det är helt sjukt.

Mos Def, Nas, De La Soul, Supernatural och DJ Scratch LIVE i Stockholm den fjärde november. På Annexet, biljetterna släpps på fredag.

Läs mer HÄR.

Det här är verkligen för bra. Nas har släppt årets bästa skiva (hittills) och Mos Def är en av de viktigaste och bästa rapparna som Brooklyn har gett världen. Black On Both Sides spelas mycket intensivt för tillfället, bara det bästa duger för att fira den här nyheten. De La Soul har jag inte lyssnat mycket på alls, men de är classic så de ska givetvis lyssnas noga på inför årets fetaste dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"De La Soul har jag inte lyssnat mycket på alls"
Shame on you! De La är min favoritgrupp of all time, show some respect, lyssna på deras tidigare stuff. Golden.

tiankr sa...

men hon e mer in too hip hop och rnb

de la soul e väldigt oldschool.

men ja håller me dig, 3 feet high and rising is TEH SHIT!

a tribe called quest e oxå bra

karin lil'bridge sa...

Anonym, jag håller med dej. Jag skäms och jag ska absolut lyssna igenom De La Souls stuff! Tiantian har rätt också, jag kan mycket mer om dagens hiphop och rnb, men jag lyssnar igenom old school klassikerna en efter en. And I like it :)