måndag 8 september 2008

Kanye West - Hiphopens undergång..

Oh lord.. jisses, kära nån what the fuck. Kanyes framträdande på nattens VMA var bland det värsta jag någonsin sett. Jag blir bara så galet lack för att han gör så jävla kassa grejer och får världen att tro att det är så hiphop är. Mr. West får väl göra precis vad han vill, men hur kan han få tillåtelse att göra det inför hela världen? Jag blir lack och jag vill aldrig någonsin behöva nämna Kanye i denna blogg igen. Kan inte alla rappare och alla som är in the game totalt ignorera Kanyes existens i vår vackra värld, så att han glöms bort och kan bli lyssnad på av människor som är totalt utan musiksmak, alternativt ingen alls? Sounds good to me. Vad har hänt med mannen liksom. Jag kommer aldrig förneka hans insatser i hiphoputvecklingen. Han har gjort mycket fantastiska grejer, men nu har det spårat ur totalt. Det känns som att jag är 70+ och tänker på the good old days när man hängde med i svängarna... Vad är det som händer?

Jag har mycket mer överreagerande ilska inom mej, men det blir nog lite knasigt om jag bara maler på i detta chockade tillstånd jag befinner mej i nu. Jag måste smälta detta genom att få höra på klassisk ljuvlig hiphop, Reasonable Doubt på repeat.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Damn! ärligt jag håller med dig, kanye shouldn't be in the game, not like this..

Anonym sa...

WORD!

Anonym sa...

Så sant!

Anonym sa...

Haha, jag har verkligen inget emot låten! Love Lockdown, alltså...
Så länge han inte går ut och säger "I Am Hiphop" eller nåt annat. Jag menar ok, han sjunger på en låt,men om han annars rappar och dessutom fortsätter göra sköna beats så kan det väl vara helt nice med lite sång. Eller "sång", auto-tune.
Hela Kanye håller över lag på att "brancha ut" från hiphop. Inte mig emot, nån annan kan ta hans plats. Hoppas som vanligt på min absoluta favorit just nu: Wale.

karin lil'bridge sa...

Jag tycker också att Kanye kan göra sådant här, men jag blir illa till mods när han samtidigt beskrivs som hiphopens största rappare. Jag hoppas verkligen att han slutar bli kopplad till hiphop om det här sånt här stuff han vill göra nu. Självklart tycker jag att det är OK när folk gillar sånt här, haha. Jag överdrev lite i inlägget. Problemet är inte Kanyes låtar, utan att han fortfarande kopplas till hiphop.

En ny Kanye tycker jag inte att vi behöver, men gärna en ny superstjärna :p

Anonym sa...

Dilated Peoples featuring Kanye West - This Way

tiankr sa...

kanye är typ världens sämsta artist (efter lil wayne, soulja boy och alla deras vänner)

Men, han e en GUD på att producera

Anonym sa...

Han kan gott kopplas till hiphop fast han fortsätter så här.
Men bara som producent.

Anonym sa...

Kanye borde visst nämnas i hiphop sammanhang, framför allt som producent och artist i andra hand för hans album har alltid levererat nått skit bra!

Anonym sa...

hahaha "in the game"? är du på riktigt?

Anonym sa...

Du är ju helt bakom flötet. För det första är kanye west hur jävla grymt duktig som helst och hans texter säljer som fan. Vore han kass skulle han inte ha tjänat så mycket som han gör. Du borde inte ens uttala dig om det här för du verkar inte veta ett skit. Love Lockdown var inte ens nån hiphop låt, eftersom han har stilen "hip hop", pop och indie inlagt i musiken nu för tiden. försökt lära dig nått och leta fakta innan du uttalar dig.