onsdag 10 september 2008

Freddie Foxxx - Killa f. 2Pac + So Tough (1994)

Jag måste erkänna att jag inte har någon koll alls på Freddie Foxxx. I år ska han ju släppa det albumet som gjordes för release 1994, och det som har läckt från det är allt jag hört från Bumpy. Jag rådiggar detta dock. Han är känd för sin raspiga röst och hårda flow, och det är sjukt najs. Crazy Like A Foxxx ska lätt spanas in, och jag ska nog leta fram lite annat med honom också.

DOWNLOAD Freddie Foxxx - Killa (Feat. 2Pac)
DOWNLOAD
Freddie Foxxx - So Tough

1 kommentar:

truskool sa...

Mitt Bumpy-tips: Kolla in Industry Shakedown från 2000. Bra, solid dubbel-LP/enkel-CD med redan klassiska låtar som Who Knows Why?, Searchin', The Mastas och Bumpy Bring It Home. Producenter och gäster som: DJ Premier, Pete Rock, MOP, Alchemist och Diamond D.