söndag 18 januari 2009

TLC - Ain't 2 Proud 2 Beg

Min cdshopping i fredags resulterade bland annat i TLC:s debutalbum, Oooooooh ... On The TLC Tip, från 1992. Jag lyssnar och youtubar om vartannat och jag måste lägga upp deras första video och singel från debutplattan, Ain't 2 Proud 2 Beg. Har ni någonsin sett något i samma klass som detta? Det är så jävla underbart, kläderna, musiken, människorna. Och R.I.P. Left Eye, let's never forget. Kolla även in deras utomjordiska album- och singelomslag nedanför videon. Värt att spana in är deras andra videos från plattan också, Baby-Baby-Baby, What About Your Friends och Hat 2 Da Back. Precis lika underbara som Ain't 2 Proud 2 Beg.



3 kommentarer:

ptrkhmbrg sa...

Jag tror att jag har "Ain't 2 Proud 2 beg"-sjuan nånstans. Klassiskt.

karin lil'bridge sa...

Nej, vad häftigt. Nu blev jag avundsjuk. Jag har verkligen svårt för att acceptera att jag föddes för bara 20 år sedan, och inte för typ 35...

tiankr sa...

oh ja
old school

blir inte bättre än såhär