onsdag 9 juli 2008

Underground diggin' - BK Cyph & Theo

Jag har hittat en del riktigt bra och sköna emcees på min jakt efter nytt och underground. Donny Goines som redan har dykt upp i ett par inlägg diggar jag stenhårt, superskön eastcoasthiphop med äkta streetkänsla. Skrolla ner och leta efter ett inlägg där han nämns om ni har missat honom...

Nåja, jag tänkte dra upp två till nya emcees som jag tycker är fett värda att lyssna på. Den första är BK Cyph, en rappare/DJ/producer från Brooklyn. Här hoppar han på ett av Dr. Dres fetaste beats genom tiderna, och Fresh Prince och Jazzy Jeffs klassiska Summertime. Never Sold Crack är Cyphs helt egna låt, och det är ett motto han kör på. Big up!
Wooooop! Hittade just två freestyles till av Cyph, slänger på dem också. This dude is iiillllll!
DOWNLOAD BK Cyph - Never Sold Crack
DOWNLOAD
BK Cyph - The Watcher Freestyle
DOWNLOAD
BK Cyph - Summertime 08 Freestyle
DOWNLOAD
BK Cyph - Let The Beat Build Freestyle

DOWNLOAD
BK Cyph - Believe It Freestyle



Okänd, för mej iallafall, emcee nr 2 är Theo. Jag har tankat ett hem mixtape med snubben och han är grym! Skönt och smart ordflow, och verkligen någon jag ska följa. Snubben har varit förband till The Lox tidigare, så who knows, han kan nog bli något. Han är definitivt tillräckligt bra. Theo har släppt ett mixtape tidigare, och ska släppa sitt andra, The Birth, i Augusti.
DOWNLOAD Theo - Say It Right
DOWNLOAD
Theo - Sweetest Language
DOWNLOAD
Theo - 85 Till Infinity [MIXTAPE]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ny till din blogg. Kom ner till Donny Goines och Whooooooooh!
Play out in the rain är most def en banger.. No doubt! Tack för den!

Ska kolla Theo och BK också!

karin lil'bridge sa...

I know! Donny Goines är bland det fräschaste jag hört på länge. Kommer garanterat komma mer av honom i bloggen. Hoppas du diggade resten också :)