torsdag 10 juli 2008

Cassidy, Big Boi & MJB, Big Lou, RZA, Ne-Yo, Nelly, Joe Budden, AZ, Rah Digga & Rhymefest

Otaggade låtar från Cassidy & DJ Green Lantern-mixtapet. Först nu har jag börjat förstå vilken fet emcee Cassidy är. Jag måste spana in Cassidy mer, för jag är fett impad. Skrolla ner till Freestylevideon med han och A.R. AB också och spana in den, för där var han gryyyym!

DOWNLOAD Cassidy - Amnesia
DOWNLOAD
Cassidy - Enemies Closer
DOWNLOAD
Cassidy - Let's Get It (Feat. Meek Mill & A.R. AB)
DOWNLOAD
Cassidy - Lookin' Boi (Feat. Hot Stylz, Yung Joc & R. Kelly)
DOWNLOAD Cassidy - Money Come Fast
DOWNLOAD
Cassidy - Pistol

Ny låt med Big Boi och Mary J. Blige. Tyvärr en radiorip så det finns vissa.. störningar. Jag gissar på att en clean version kommer komma inom ett par dagar. Anyway, Big Boi är lätt min favorithalva av OutKast och dessutom en av de grymmaste emceerna in tha game, och Mary är the one and only queen. She kills it på den här låten, en otroligt fresh insats av henne. Sex dagar kvar till Mary live i Stockholm!
DOWNLOAD Big Boi - Something's Gotta Give (Feat. Mary J. Blige) (Radio Rip)


Big Lou är en emcee från New Jersey som har börjat uppmärksammas allt mer och mer, och jag är inte förvånad. Lyssna bara på dessa låtar. Djupt och ärligt, eastcoast eastcoast! Också en up and coming emcee som jag ska hålla ögonen på.
DOWNLOAD Big Lou - Destiny's Life
DOWNLOAD
Big Lou - The End (Feat. Pabey)

Två nya RZA-låtar, en remix och den andra vet jag inte om den är ny eller gammal och osläppt. Jag måste erkänna att min koll på Wu-Tang inte är sådär jättebra.. men jag diggar vad jag hör! Haha.
DOWNLOAD RZA - Drama (C-no Evil Remix) (Feat. GZA, Monk & Thea)
DOWNLOAD
RZA - Something I Want (For Real) (Feat. Thea & Vincent Gallo)

Ne-Yos tredje platta, Year Of The Gentleman, ska bli mycket intressant att höra när den släpps i augusti. Mycket som har läckt från Ne-Yo har låtit bra, men frågan är hur mycket av det som kommer vara del av plattan. Den här nya låten är i alla fall riktigt bra, så det lovar gott! Ne-Yo och Usher är förresten de enda manliga R&B-artisterna jag bryr mej om, eftersom de är de enda som jag har tyckt varit bra tidigare. Så därför lägger jag inte upp alla miljoner Chris Brown och Trey Songz och vad de nu heter-låtar som läcker.
DOWNLOAD Ne-Yo - Not Perfect

Apropå Usher. Ny låt med han och Nelly, coming right up!
DOWNLOAD Nelly - Long Night (Feat. Usher)

Joe Buddens snack om hiphopen del två har kommit ut nu. Alla väntar med spänning på del tre. Lägger upp del ett och två i en och samma låt också, 11 minuter med intensivt och mycket intressant rimmande.
DOWNLOAD Joe Budden - Who, Pt. 1
DOWNLOAD
Joe Budden - Who, Pt. 2
DOWNLOAD
Joe Budden - Who, Pt. 1 & 2


Blandad kompott på slutet. En ny låt från AZ från kommande Mixtapet N.4.L. (Niggaz 4 Life), en rent ut sagt hemsk låt av Rah Digga och en skön låt med Rhymefest och Shadowkat Nightson.
DOWNLOAD AZ - Nigga Games
DOWNLOAD
Rah Digga - Lil Fattie
DOWNLOAD
Rhymefest & Shadowkat Nightson - The Hurt Game

Inga kommentarer: