måndag 7 juli 2008

Soul food, pt. 1 - ALICIA KEYS

Jag hade världens bästa dröm förra natten. Jag drömde att jag träffade Alicia Keys, och hon visste vem jag var. Världens bästa dröm någonsin, och det var extremt sorgligt när jag vaknade och insåg hur det egentligen står till. Alicia har ingen aning om att jag existerar. Anyway, jag känner på mej att jag kommer ha en intensiv Alicia-period igen. Det finns inte ord för att beskriva hur fantastiskt sinnessjukt extremt bäst hon är, på många sätt och vis. As I Am är ett mästerverk utan dess like... Det är soul food. Nödvändigt för överlevnad.

Jag känner att jag måste dela med mej av min Alicia-reminiscing. Titta, lyssna och njut. Alicia och ett piano. Riktig riktig underbart vacker soul med budskap. Det blir inte bättre än så.

Alicia Keys - Sure Looks Good To Me (live in Madrid)


Alicia Keys - Superwoman (live in Madrid)

Den här videon är en av mina absolutafavoritvideos med Alicia. Det där "yeah":et i slutet är så jävla grymt, ger ett sjukt bra och vackert budskap och Alicia är bara helt bäst. Superwoman, hell yes. ONE LOVE Y'ALL.

Inga kommentarer: