fredag 25 juli 2008

GZA - Alphabets (ny singel) + Mos Def - Twilight Speedball

Första singeln från GZA:s kommande platta har släppts. Jag har hört pinsamt lite av Wu-Tang Clan-medlemmerna, bara Raekwons 95-klassiker, GZA:s Liquid Swords och en hel del med Ghostface, men alltid när jag hör enstaka låtar så tycker jag att det är fett. De är så classic och så real. Den här låten har ett sjukt soft beat och GZA följer det bra.
DOWNLOAD GZA - Alphabets


Mos Defs nästa platta ska heta The Ecstatic, och skulle egentligen ha släppts i vintras. Att det inte hände och att den fortfarande inte har något officiellt releasedatum är inte speciellt förvånande i dagens skivindustri. Det har varit väldigt tyst om Mos, så jag har varit orolig över att The Ecstatic helt och hållet hade blivit lagt på hyllan. Nu har det dock läckt en låt från nya plattan! Jag har bara liveversionen så det är ganska crappy kvalitet, men allt med Mos är plus.
DOWNLOAD Mos Def - Twilight Speedball (Live) (prod. The Neptunes)

Inga kommentarer: