torsdag 3 juli 2008

Tuunga nya låtar! Brooklyn Zu, O.C. & A.G., Malik Yusef, Bishop Lamont

Riktigt sköna grejer idag. Jag vill utvidga mitt lyssnande och det har länge varit en sanning för mej att undergroundhiphop oftast är bland det bästa som finns. Men bäst eller ej, så är det roligt att lyssna på. Det är så jävla hiphop! Jag är inte så snofsig att jag påstår att mainstream/populär hiphop är mindre äkta eller dåligt, hell no, jag skäms inte för att säga att jag har alla Fiftys soloalbum i skivhyllan. Jag tycker bara personligen att det är roligt att gå under jorden och leta efter sköna grejer. Det är skillnad från det som det hypas mycket om, och omväxling förnöjer.

Checka ut detta. Det är lite från O.D.B.'s gamla crew (Brooklyn Zu), lite från Diggin' In The Crates (O.C. & A.G.) och lite från Kanye Wests G.O.O.D. Music (Malik Yusef). Riktigt sköna grejer! Och jusste, Bishop Lamonts Grow Up, nu utan DJ-shouts. Den låten är förövrigt sjuuukt bra, go get it!

DOWNLOAD Brooklyn Zu - If I Had A Gun (Feat. Monk & Shavo Odadjian)
DOWNLOAD Brooklyn Zu - Knock Knock (Feat. GZA) (Prod. RZA)
DOWNLOAD O.C. & A.G. - Put It In The Box
DOWNLOAD Malik Yusef - What You Made Me
DOWNLOAD Bishop Lamont - Grow Up (No DJ) (Prod. Dr. Dre)

Inga kommentarer: