fredag 11 april 2008

Smått och gott, feeta grejjer.

Dagens utbud:

Hittade några låtar med en Amanda Diva. Hon har varit totalt okänd för mej tills nu, och jag vet inte mycket om henne nu heller. Men iaf, hon är lite soul lite hiphop lite funkig rnb. Och dessa låtar är riiiiiktigt najs!
DOWNLOAD Amanda Diva - 40 Emcees (Feat. Q-Tip)
DOWNLOAD Amanda Diva - Windows Over Harlem

Keith Murray, en tredjedel av Def Squad, har släppt hyfsat många plattor som kritikerna har diggat hårt. Nu i april droppar han sitt sjätte album, Intellectual Violence. Smakprov:
DOWNLOAD Keith Murray - Don't Hate Me Cause I'm Beautiful


The Game droppar L.A.X. i sommar. Det är sagt att det är hans sista platta. Om så är fallet så bör den vara riiiktigt fet, annars så skulle jag tycka att det skulle vara ganska schysst med mer Game. Ibland diggar jag han galet mycket, och ibland orkar jag verkligen inte med hans sinnessjuka namedroppande och Dr. Dre-avgudande. Han är en tönt, men ibland blir det bra. Har en fresh låt, riktigt tung och riktigt fet. Get it! (Slänger på halvfresha Big Dreams också om någon har missat den, den är grande!)
DOWNLOAD The Game - Nigga With An Attitude
DOWNLOAD The Game - Big Dreams

För att fortsätta på detta kommande-album-tema så är ju Mariah Carey pretty aktuell. E=MC2 släpps nu i dagarna. Jag har aldrig lyssnat på henne speciellt mycket, men ska nog skaffa plattan efter att ha hört dessa låtar. Feeeeetttt sköna! Dessa är dock inte med på plattan. Heat är en iTunes-bonus och 4real4real är med på typ den japanska specialeditionen eller något liknande, men anyway, jag diggar soundet!
DOWNLOAD Mariah Carey - Heat
DOWNLOAD Mariah Carey - 4real4real (Feat. Da Brat)

Här får ni en låt med The Roots också, eftersom de droppar sin platta Rising Down denna månad.
DOWNLOAD The Roots - Rising Down (Alternative Version) (Feat. Mos Def, Styles P & Raw Dice)

Inga kommentarer: