lördag 19 april 2008

Nytt! The Game, Prodigy, Young Buck, Jazmine Sullivan, Joell Ortiz, 9th Wonder & Buckshot

Nu kommer lite new shiznit. Get Ready.

För det första, Foxy Brown är ute ur fängelset! Hon blev dömd till tolv månader, men satt bara åtta. Good that she's out. Hoppas hon får lite ordning på livet och gör något grymt igen.

För det andra, The Game har droppat en ny singel från kommande L.A.X. Låten heter Pain och Keyshia Cole gästar.
DOWNLOAD The Game - Pain (Feat. Keyshia Cole)

What else? Yeah.. Prodigy, ena halvan av Mobb Deep, droppar nytt snart. Två låtar från plattan, och en ny låt som inte är med på plattan kommer här.
DOWNLOAD Prodigy - Cut Em Short
DOWNLOAD Prodigy - Real Power Is People
DOWNLOAD Prodigy - I Want Out (Feat. Havoc & Un Pacino)

Young Buck är överallt. Jag vet inte vad jag tycker om han. Jag tycker nog ingenting. Han har droppat en helt OK ny låt iaf..
DOWNLOAD Young Buck - They Fucks Wit Me (Feat. The Outlawz & Sosa)

Jazmine Sullivan är en intressant ung musikant som håller på och fixar med sin debutplatta just nu. Hon har lite reggae i sej, och det blir så jävla bra! Lyssna ba på hennes första singel, som ingen mindre än Missy Elliott har proddat.
DOWNLOAD Jazmine Sullivan - I Need You Bad

Joell Ortiz lämnade Aftermath i veckan, och håller på med sin nya platta just nu. Det låter lovande. Och att tipsa om Heja-Obama-låtar är alltid dagens goda gärning!
DOWNLOAD Joell Ortiz - Letter To Obama (Feat. Dante Hawkings)
DOWNLOAD Joell Ortiz - Let's Get This Dough (Feat. Max B)

Jag postade ju ett inlägg om hur jag diggar Buckshot tidigare idag. Satt och lyssnade igenom det första album som han och 9th Wonder gjorde tillsammans. Jag upptäckte nyss att deras andra platta släpps 29 april. Alltså, jag visste det, men totalglömde. Haha. Men fan vad najs liksom! Buckshooot! Och ja jusste, ny singel och video från kommande plattan. Talib Kweli och nån skönsjungande yngel gästar. Oldschoolsound, sånt där som det behövs mer av. Riktigt fett.´

9th Wonder & Buckshot - Hold It Down (Feat. Talib Kweli & Tyler Woods)

Inga kommentarer: