måndag 7 april 2008

Nytt: Young Buck, Big Boi & Blu (+ bonuslåtar)

G-unitemceen Young Buck har gjort en cover, typ, på Lupe Fiascos dunderlåt Hip-Hop Saved My Life. Young Buck står dock för åsikten att Hip Hop Can't Save Me. Lite sorglig titel, och Lupes version är givetvis bättre men detta är helt OK.
DOWNLOAD Young Buck - Hip Hop Can't Save Me

Jag har upptäckt att jag har glömt att tipsa om en låt, som jag hade tänkt tipsa om förra veckan när den var helt fresh! Sorry sorry, detta är något riktigt fett. Men bättre sent än aldrig. Big Boi har droppat en låt från hans kommande soloplatta. (Något som jag förresten ser framemot grymt mycket, Big Boi är en av mina absoluta favoritrappare)
DOWNLOAD Big Boi - Royal Flush (Feat. Andre 3000 & Raekwon)

L.A.-emceen Blu släppte sin första platta, Below The Heavens, år 2007 och det verkar som att det kan bli något grymt av snubben. Jag har tyvärr inte lyssnat så mycket på han än, men har top priority på att checka out han snart. Anyway, han har droppat ett mixtape tillsammans med DJ Heat. Bara att plocka hem.
DOWNLOAD DJ Heat & Blu - (So)ul Amazing

Jag råkade komma över en låt med Young Zee nyss. Jag var tvungen att googla lite för att ta reda på vem han är, men nu vet jag. Young Zee var/är medlem i gruppen Outsidaz som bland annat Eminem, Bizarre och Rah Digga har varit med i, eller åtminstone haft business med. Den låten jag kom över var Stay Gold där Lauryn Hill gästar. Fett skön, Lauryn är alltid en favorit trots att hon är psykstörd nowadays. Och Young Zee låter bra också.
DOWNLOAD Young Zee - Stay Gold (Feat. Lauryn Hill)

Bara för att jag hittade följande låt på länk så postar jag den också. En freestyleradiogrej med The Roots-emceen Black Thought från 1994. En godbit.
DOWNLOAD Black Thought - WPFW Freestyle (1994)

Inga kommentarer: