måndag 7 april 2008

American Gangster mixtapes

När Jigga släppte American Gangster, som klassades som klassiker efter redan första singeln som släpptes ett par veckor innan plattan, gjordes en massa mixtapes på det. När han sen släppte en a capella-version av plattan så släpptes en typ en miljon mixtapes. Jag har laddat ner hyfsat många, men jag har svårt att orka lyssna på alla. Det jag har lyssnat mest på och som jag tycker är jävligt grymt är Mick Boogies Jay-Z/Marvin Gaye-version på det hela. Skönt gangstasoulig. Speciellt Hello Brooklyn och Sweet tycker jag är råfeta. Ladda ner det på http://mickboogie.com/!

Vill ni ha ännu fler så finns det en del att välja på HÄR.

Det senaste som har kommit är American Thriller. Antar, på grund av dess cover, att det är en mix mellan Wacko Jacko och Jay-Z. Kan ju vara kul.
DOWNLOAD JAY-Z - AMERICAN THRILLER


1 kommentar:

Anonym sa...

ÄLSKAR hello brooklyn marvin gaye-style