onsdag 23 april 2008

Nytt! Phil Da Agony, Prodigy, D12, Mariah Carey, KRS-One, Ciara

Tydligen så var det Earth Day igår. Jag hade ingen aning om att det fanns en sådan, men Phil Da Agony och hans kompis Talib Kweli har koll. Ganska fresh med don't-cut-the-rainforest-recycle-now!-hiphop, i'm all for it!
DOWNLOAD Phil Da Agony - Think Green (Feat. Talib Kweli)

Alternativ version av Prodigys Get Trapped från nya plattan. Lite annorlunda, bland annat med en extra Prodigyvers. Tungt.
DOWNLOAD Prodigy - Get Trapped (Feat. Nyce & Un Pacino)


D12 ska släppa ett mixtape snart. Inte så spännande enligt mej, D12 har inte åstadkommit så mycket. Nåväl, en ny låt. Dock utan Eminem, vilket gör det ännu mindre spännande. Och vad är det med den där T-Pain/Lil' Wayne-Lollipop-grejen? Irrrrrriterande. Men annars är det faktiskt en bra låt, lite dystert melodisk.
DOWNLOAD D12 - Biggest G


Det här är lovley! Speciellt Jiggas vers i början. Jag är inne i en lugn-mys-hiphop-period just nu, och ingen gör det bättre än Jigga. Han är soulful! Och han och Mariah gör detta mycket bra. En (officiell?) remix på Mariahs Bye Bye från hennes nya platta. I recommend!
DOWNLOAD Mariah Carey - Bye Bye (Feat. Jay-Z)


KRS-One ska droppa en låt som tydligen ska gästas av 55 rappare och sångare. Spännande. Det här är den korta versionen. Gästar gör The Game, Ne-Yo, Nelly, Busta Rhymes, Talib Kweli, Redman med flera.
DOWNLOAD KRS-One - Self Construction (Short Version)


Ciara håller på med ny platta. Jag tror jag glömde nämna den i mitt inlägg om kommande plattor och grejer, totally not meningen för Ciaras nya ser jag fram emot sjukt mycket. Har en snippet från en ny låt.
DOWNLOAD Ciara - Supernatural (Snippet)

Inga kommentarer: