torsdag 4 december 2008

Cadillac Records Soundtrack (Beyoncé, Mos Def, Nas, Q-Tip)

Cadillac Records börjar visas på biograferna i USA nu i veckan. Så vitt jag vet kommer den inte ens gå på bio i Sverige? Jag har letat men inte hittat någon information om det i alla fall. Trist. Soundtracket är i alla fall fyllt med svängiga härligheter som låter som om dem är straight outta 50/60-talet. Mos Def har en roll i filmen, som bluesrockaren Chuck Berry, och det finns en hel drös med låtar som han sjunger på på soundtracket och det låter alldeles fantastiskt bra!Snubben kan sjunga. Beyoncé har givetvis också ett par låtar och jag måste väl inte nämna vad jag tycker om dem. Här kommer några spår från albumet. Övriga artister som är med på det är bland andra Mary Mary, Jefferey Wright, Solange, Raphael Saadiq och Elvis Presley.

DOWNLOAD Beyoncé - Once In A Lifetime
DOWNLOAD Mos Def - Nadine
DOWNLOAD Nas - Bridging The Gap (Feat. Olu Dara)
DOWNLOAD Q-Tip - Evolution Of A Man (Feat. Al Kapone)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Så vitt jag vet kommer den inte ens gå på bio i Sverige? Jag har letat men inte hittat någon information om det i alla fall."

Well. verkar som Sony Picture hänger på:
http://www.sonypictures.se/doc/upcoming.jsp#CADILLAC%20RECORDS

8e maj är datumet att skriva i kalendern
broder blues/