fredag 2 maj 2008

Shoppa hiphop!

Shoppade lite hiphop idag. Sju plattor, en dvd och en tidning. Det är så man startar varje ny månad! Drog till Recordhunter såklart, världens bästa skivaffär. Gillar man att köpa cdskivor eller vinylplattor borde man verkligen dra dit. De har både nytt och begagnat, och är man smart så handlar man begagnat. Bli inte avskräckta av det ordet, grejerna ser nya ut, de låter nya och man kan hitta grymma grejer för typ 50 spänn. Idag köpte jag tre Mary J. Blige-plattor, en Busta Rhymes, en Aaliyah, en Rhymefest och en Memphis Bleek för 350 spänn. Sju plattor för 350 spänn, och det är ändå lite dyrare än vad jag normalt sett handlar för där. Fett jävla bra alltså. De är grymma på hiphop också, kunnig personal och utbudet är grande, men de har annat shitt också. Tunnelbana St. Eriksplan, och affären ligger på St. Eriksgatan 70. Gå upp från tunnelbanestationen och gå en bit mot St. Eriksbron som leder till Kungsholmen, och så är du framme.

Förutom plattorna köpte jag en dvd också, Jay-Z: Reasonable Doubt. Jag tänkte köpa den för några månader sen, men sedan har det helt slipped my mind. Men nu så råkade jag hitta den till ett schysst pris. Filmen handlar om hur Jays klassiska debutplatta skapades, är nog riktigt frän. Ska kolla på den imorgon.

Köpte också nya numret av Kingsize. Inte så bra dock... jag gillar inte riktigt att de satsar mer och mer på svensk hiphop. Nåja, ändå bästa svenska hiphoptidningen.

Nu ska jag lyssna igenom mina nya plattor! Ni kan kolla på detta asfräna klippet där Alicia Keys framför senaste singeln Teenage Love Affair hos David Letterman. Hon är queen of the world när hon sitter bakom pianot, men hon gör det jävligt bra när hon är lite poppigare som här. Den här är väldigt You Don't Know My Name, både i framförandet och hur hon sjunger. I love it!


Inga kommentarer: