måndag 19 maj 2008

Nytt! The Cool Kids + tips

Nya låtar med heta The Cool Kids, från deras kommande The Bake Sale EP. Börjar digga The Cool Kids allt mer och mer, så jävla fresht sound! Enjoy!

DOWNLOAD The Cool Kids - Jingling
DOWNLOAD The Cool Kids - What Up Man


Sitter just nu i telefonkö och tvingas lyssna på vidriga melodifestivallåtar. Just nu alien-Charlotte. Usch och fy. Jag ska starta en kamp för att införa hiphop i telefonköer. Haha nåja..

Tänkte lägga in ett tips på en asfet låt som jag tycker alla borde få höra! Den är från Beanie Sigels, phillys grymmaste!, senaste platta The Solution. Jay-Z gästar, och jag vet faktiskt inte vad jag tycker om hans insats! Antingen så är den sjukt cool och bra, eller så låter han trött och oengagerad. Det känns mycket märkligt att inte veta, eftersom jag alltid annars tycker att Jay-Z totaläger alla låtar han är med på.. Men det är nog bara annorlunda helt enkelt, och det är nog bra. Han låter nog skönt kaxig och lite laidback och dryg. Aja, feeeetaste låten från The Solution och bland de bästa som Beans någonsin gjort! Texten är asfrän, beatet är underbart, Beans levererar.. och Jay gör det också. Lyssna och ladda ner!

DOWNLOAD Beanie Sigel - Gutted (Feat. Jay-Z)

U just gon fake it til' u make it huh..?
Your salary, is like celery. I'm eatin' ova here, nigga u like salad to me. Uh-uh u gutted.
U talkin' bout your bread but your bread ain't buttered. Ye-yeh U GUTTED!

Inga kommentarer: