tisdag 28 oktober 2008

Styles P & Sheek & DMX, Dead Prez, John Legend

Har varit busy idag och är det nog imorgon också, så därav det tunna utbudet av nya inlägg. Men om inte tidigare så kan ni vänta er en gigapost på onsdag, eftersom det har kommit mycket schysst! Ska ta mej i kragen och slänga upp lite nu dock, när jag ändå hittat lite tid för att sitta här.

DOWNLOAD King Phaze - Yonkers Anthem (Feat. Styles P, Sheek Louch & DMX)
Dessa etablerade hårda emcees går ihop på ett riktigt schysst beat, och titeln stämmer in bra - de har definitivt fått till Anthem-känlsan!

DOWNLOAD Dead Prez - PolitricKKKs
Den första läckan från Dead Prez kommande album! Mycket bra, solklar lyrik och hårda betoningar, och det hela binds ihop med samplingar av Malcolm X. Beatet är dock lite för spaceat tycker jag, men endast vid vissa tillfällen. Dead Prez 2008 kan nog bli bättre än någonsin.

DOWNLOAD John Legend - Floating Away
DOWNLOAD John Legend - Set Me Free
Två bonuslåtar från Legens nya album. Jag tror att jag la upp Floating häromdagen, men det inlägget har nog blivit raderat. Så varför inte slänga upp igen. Ser ni förresten att inlägg försvinner efter ett tag så är det bara att holla, så kan jag slänga upp ett inlägg med låtarna igen. Eller skicka dem till er, whatever ya want. I alla fall, jag diggar båda de här riktigt mycket. Set Me Free är fantastiskt mysig och soulig, sådant som det lätt kan bli för mycket av men i små doser är det underbar.

Inga kommentarer: