fredag 21 mars 2008

Semester och låttips

Hejhej. Jag ska bege mej iväg på påsksemester ett par dagar. Ska till finska österbotten och göra absolut ingenting, förutom att lyssna på en massa massa hiphop och läsa hiphoptidningar. Medföljer gör en bärbar dator, så jag kanske knåpar ihop några texter som jag kan lägga ut här på bloggen när jag kommer hem. Har tänkt tipsa om en del plattor som är mina egna favoriter, och skriva lite längre recensionsliknande grejer. Vi får se vad det blir.

Kan förresten tipsa om några låtar som jag inte kan sluta lyssna på för tillfället:

Mos Def - Ms. Fat Booty
Mos Def - Life Is Real
Mos Def - Sunshine
Common - Cold Blooded (Feat. Rahzel, Roy Hargrove & Black Thought)
Common - A Song For Assata (Feat. Cee-Lo)

Funkiga beat, smarta texter, sköna samplingar, consciousness... Common och Mos Def sitter bergsäkert på tronen i det hiphoplandet.

Inga kommentarer: