måndag 13 april 2009

NYC-update! Jadakiss

Trist att det har blivit en så lång tyst paus här, ändå. Men semester är semester och New York är verkligen New York.

Tänkte bara slänga in lite kommentarer om Jadakiss nya platta, som jag fick jaga runt efter en stund. Minst sagt eftertraktad skiva i den här staden. Alla spelar Jadakiss hela tiden, på radion i affärer, i bilarna, på tunnelbanan.

Nåja, efter några halvlyssningar, har inte haft så mycket tid att lyssna, så kan jag konstatera att Smokin' Gun där Jazmine Sullivan lägger en skitbra hook är min favoritlåt hittils. What If är fin också, som en Why del 2. Cartel Gathering med Ghostface och Raekwon är också en pärla. Alla gör sin grej, och det ganska avskalade beatet har fett med bounce. Things I've Been Through är också riktigt schysst. Jada gör sådana där grejer bra. Real talk. Den faller i samma kategori som Smokin' Gun och Letter To B.I.G. Typ.

Så jävla skönt att Jada äntligen fått ut sitt album, och det lever upp till mina förväntningar. Än så länge i alla fall, men jag tror det kommer vara så även efter mer lyssning.

Nu blir det pannkaksfrukost i New York. Tja.

1 kommentar:

Music Soul sa...

jag skulle vilja lägga till "Grind Hard" med Mary J. Blige! Otroligt skön, en sommarlåt dedikerad till alla hustlers :)